فواید آموزش آنلاین؟

دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰ تعداد بازدید 468

معمولا در این سه سال تحصیل مجازی هر وقت صحبت از درس خواندن آنلاین میشد دانش آموزان با ناراحتی از آن حرف میزدند و اکثرا از این وضعیت ناراضی بودند که همچنان باید آنلاین درس بخوانند اما امروزمیخواهیم چند مورد از فواید تحصیل آنلاین را برایتان شرح دهیم.

اگر شما هم جزو معدود کسانی هستید که از آموزش آنلاین خسته شده است پس این مطلب به دردتان میخورد.

آموزش آنلاین برای دانش آموزان چه فایده ای دارد؟

1. صرفه جویی در هزینه ها

اگر شما دانش آموز مدرسه باشید به راحتی میتوانید در اتاقتان و فقط با یک کامپیوتر یا لپ تاپ وارد مدرسه شوید، پس خیلی از  هزینه ها مثل حمل و نقل معنایی ندارد. اگر دانشجو باشید نیاز نیست به شهر دیگری بروید و پول هواپیما و ماشین بدهید و همینطور خبری از اجاره ی خانه و خیلی از هزینه ها دیگر نیست. قطعا مسائل مالی یکی از مهمترین مواردی ست که همواره فکر خانواده‌ ها را درگیر میکند، پس با آموزش آنلاین اطمینان حاصل کنید که هزینه های تحصیل حداقل میرسد.

2. زمانت رو محدود نکن.

در حالت عادی اگر دانش آموز یا دانشجو باشید، باید دو ساعت قبل از شروع کلاس ها بیدار شوید به زور صبحانه بخورید و منتظر بمانید سرویس برسد. باید ساعت ها در مدرسه بمانید و تا جای ممکن انرژی تان را ذخیره کنید. گرچه زیاد موفق نخواهید شد چون در هر صورت باید بعد از مدرسه چندین ساعت بخوابید و ودر آخر تنها زمان برای مطالعه ی امتحان فردا میماند. علنا شما زمان برای چیز دیگری نخواهید داشت ولی با آموزش آنلاین شما به راحتی، به کارهایتان میرسید، بدون خستگی و با زمان بیشتر وقت خود را صرف کارهایی که دوست دارید می کنید و نگران چیز دیگری نخواهید بود.

3. مکانت رو محدود نکن.

فرقی ندارد امروز خانه هستید یا خانه ی مادربزرگتان. در شهر خودتان هستید یا سفر کرده اید. با آموزش آنلاین نیازی نیست غیبت کنید و حضور نداشته باشید فقط کافیست تلفن همراه یا لپ تاپ خود را باز کرده با یه کلیک وارد کلاس شوید و مطالعه ی درس را از دست ندهید.

برای معلم ها چه فایده ای دارد؟

1. محدوديت کمتر میشود.

در آموزش مجازی شما محدود به کتاب و دفتر نمیشوید بلکه دنیای نامحدودِ اینترنت و گوگل در اختیار شماست. عکس، فیلم، مقالات، کتابهای الکترونیکی منابع می‌شوند و شما با دست باز به دانش آموزان درس خواهید داد.

2. فضای آنلاین باعث تقویت حس رقابت میشود.

معلم ها با دیدن منابع مختلفی که روزانه وارد اینترنت میشود سعی میکنند خود را به نسبت به دانسته های قبلی آپدیت کنند  این یعنی پیشرفت حرفه ای تبدیل به یک فعالیت روزانه میشود. پس با داشتن زمان بیشتر و منابع گسترده تر قدمی بزرگتر برای تدریس خود بردارید.

3 .تمرکز به طور کامل بر دانش‌آموز است.

بزرگترین فایده ی پلتفرم LMS  و آموزش آنلاین این است که فرصتی را ایجاد میکند تا تمام انرژی و هدف معلم ها، دانش آموزان باشد. آپشن هایی که این پلتفرم ارائه می‌کند مثل ساخت آزمون و.. باعث میشود معلمان دیگر نگرانی ای از بابت برگزاری کلاس ها، آزمون ها و آموزش نداشته باشند و البته که آسودگی بیشتر معلم در تدریس ارتباط مستقیم دارد با کیفیت آموزش.