معلم عصر چرتکه کیست؟

شنبه ۱۳ شهریور ۱۴۰۰ تعداد بازدید 351

سال تحصیلی جدید در مدارس و دانشگاه ها آغاز  میشود و امسال نیز مثل دو سال گذشته قرار است به صورت آنلاین آموزش را پیش ببریم. شاید تا قبل از ویروس کرونا مدیران، معلمان یا حتی دانش آموزان و اولیا نیاز مُبرمی برای دانستن ابزار آموزش آنلاین نداشتند اما این روزها یکی از مهم ترین دغدغه های آنها تکنولوژی ست.

در این مقاله به شما می‌گوییم برای راحت شدن آموزش آنلاین بهتر است چه مواردی را رعایت کنید.

۱. "سادگی" کلید کار شماست.

 

در دوران آموزش آنلاین خیلی از معلم ها روزانه تعداد زیادی منبع، کاربرگ و فایل های مختلف برای دانش آموزان میفرستند تا به عنوان تکالیف آنها را حل کنند. پس داشتن فایل های متعدد و پر حجم باتوجه به اینترنت ضعیف  یکی از اصلی ترین عوامل دانش آموزان برای باز نکردن فایل ها و مطالعه نکردن است. به این دلیل که با ارسال حجم زیادی از مطالب باعث سردرگمی آنها میشوید.

راه حل ؟

بجای اینکه روزانه تعداد زیادی فایل با حجم زیاد و یا منابع مختلف بفرستید سعی کنید منابع را ته حد امکان کاهش دهید و همینطور حجم فایل ها را کمتر کنید. برای مثال یک pdf مختصر مفید راجب مبحث جدید درسی تان برای مطالعه ی یک روز دانش آموزان کافیست و دانش آموز را مجاب می‌کند حالا که فقط یک فایل برایش ارسال شده همان یک فایل را به درستی بخوانند این بهتر است از اینکه روزانه تعداد زیادی مطلب را نخوانده باقی بگذارند؛ پس سادگی کلید شماست.

 

۲. کسی معلم عصر چرتکه نمیخواهد.

 

در مطلب قبلی از شما خواستیم حجم فایل های ارسالی را کم کنید یا مطالب تان را در قالب PDF اشتراک گذاری کنید. با خواندن این جملات شاید با خودتان فکر کرده باشید من که بلد نیستم چگونه میتوانم تمام این کار ها را انجام دهم؟

راه حل؟

 ساده است، یادگیری و افزایش آگاهی تان راجب ابزار آنلاین. آپدیت شوید. نسخه ی معلمی که چیزی از کامپیوتر سر در نمی آورد را پاک کرده و ورژن آپدیت شده ی خود را اجرا کنید. برای انجام این کار باید زمینه ی کسب دانش را در این مورد فراهم کنید. به دنبال مقالات باشید، فیلم های آموزشی ببینید کارگاه های آموزشی شرکت کنید و وضعیت را برای خودتان و دانش آموزان تان ساده تر کنید.

 

۳. بهترین فضای آنلاین را برای تدریس انتخاب کنید.

 

کار کردن با برنامه های مختلف و وبینار ها گاهی پیچیده و سخت است بجای استفاده از چندین برنامه ی متعدد از یک برنامه جامع و کامل استفاده کنید که تمام بخش ها را در خود داشته باشد مثل آزمون، کلاس، تکالیف، آزمایشگاه و یا هر بخش دیگری از مدرسه. این باعث می‌شود دانش‌آموز نسبت به فضایی که در آن درس میخواند حس خوبی داشته باشد و تمایل به درس خواندن در آن بیشتر شود.