اینترنت ADSL یا TD-LTE?

سه شنبه ۹ شهریور ۱۴۰۰ تعداد بازدید 372

به صورت کلی 2 اینترنت ADSL و TD-LTE تفاوت های بسیاری دارند.
اینترنت های ADSL لزوما به یک خط تلفن ثابت نیاز دارند و حداکثر سرعت اینترنت ADSL به ۱۶ مگابیت می‌رسد (که البته بعید است شما بتوانید چنین سرعتی در عمل از شرکت‌ سرویس‌دهنده اینترنت بگیرید و طبق خود آمارهای سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی، نزدیک به ۲۴ درصد کاربران اینترنت ای‌دی‌اس‌ال ۱۶ مگابیت چنین سرعتی می‌گیرند و بقیه در حدود ۸ الی ۱۰ مگابیت هستند.) که این عدد در اینترنت های TD-LTE به 100 مگابیت در ثانیه یا بیشتر میرسد .



اینترنت های TD-LTE نیازی به خط تلفن نداشته و فقط با استفاده از یک سیمکارت 4G میتوان به شبکه اینترنت متصل شد که از همین ابتدا می‌توان برخی از محاسن و معایب این دو تکنولوژی را متوجه شد.
از طرف دیگرخریداری و راه‌اندازی اتصال اینترنت TD-LTE به مراتب سریع‌تر و آسان‌تر است. تنها کافی است از قرار داشتن در منطقه تحت پوشش مطمئن شوید و پس از آن به صورت آنلاین یا حضوری نسبت به تهیه مودم، سیم‌کارت و اشتراک TD-LTE از یکی از ارائه‌دهندگان این سرویس اقدام کنید.



همچنین سرعت واکنش پینگ (Ping Response Time) پایین و پایدار در تکنولوژی TD-LTE آن را برای مصارف خاصی مانند کلاس های وبیناری و آموزش آنلاین مطلوب می‌کند.
نظر شما در مورد محاسن و معایب دو تکنولوژی ADSL و TD-LTEچیست؟ در حال حاضر از کدام تکنولوژی اینترنت ثابت استفاده می‌کنید؟