ربات تلفنچی، دستیار مدر سه ی شما

پنجشنبه ۲۵ شهریور ۱۴۰۰ تعداد بازدید 646

 

انسان موجودی اجتماعی است و نیاز به تعاون و همکاری و مشارکت در سرشت او نهاده شده است؛ به همین دلیل برای رفع نیازهای خود به همکاری دست میزند. در کنار آن هر اجتماعی برای بقا و دوام و ادامه ی حیات به مشارکت اعضای خود نیازمند است و آموزش وپرورش به عنوان مهمترین نظام اجتماعی بیش از دیگر سازمانها به همکاری همه ی اجزا نیازمند است و چون خود آموزش و پروش، آموزش دهنده ی مشارکت به دانش آموزان است، اگر دانش آموزان، در کنار آموزش نظری، به صورت عملی، شاهد همکاری دو نهاد مهمی که با آن در ارتباط هستند، یعنی خانه و مدرسه باشند، آموزشها موثرتر میشود[1] و کیفیت تحصیل دانش‌آموزان را بالا میبرد.   

بر اساس تحقیقات دانشگاه JHU  وقتی مشارکت والدین و مدرسه بیشتر میشود، تا 24 درصد غیبت دانش‌آموزان کاهش می‌یابد. در نتیجه تعامل مدرسه و اولیا همیشه امری حیاتی برای وضعیت تحصیلی دانش آموز بوده و یکی از مهم ترین عوامل برای بالا بردن رضایت والدین است. اما همیشه امر اطلاع رسانی با چالش های متفاوتی همراه بوده. در دوران مدرسه بارها میشود که مدیران نامه ای برای والدین می نویسند و از دانش آموزان میخواهند آن را به پدر مادر خود برسانند اما بچه ها یادشان میرود و آنها مجبورند دوباره وقت، انرژی و هزینه ی مضاعف صرف نوشتن نامه کنند گرچه در آخر باز هم احتمال دارد اطلاع رسانی به درستی انجام نشود.

نوشتن نامه یکی از راه های اطلاع رسانی به والدین است، گرچه قدیمی شده اما همچنان کار میکند. یکی دیگر از روش های اطلاع رساني؛ تماس تلفنیست. شما با تماس تلفنی مطمئن میشوید که والدین پیغام شما را دریافت کرده اند و دیگر نگرانی ای از این بابت نداريد؛ اما مشکل دیگری در راه است. حتی اگر تماس تلفنی باعث شود شما از آگاهی والدین مطمئن شوید باز قرار است آخر ماه هزینه ی زیادی برای پول تلفن بپردازید و علاوه بر آن تماس گرفتن با تک تک اولیای یک مدرسه کار سخت و زمان بری خواهد بود. پس چه میشود کرد؟

مدرسه ی آنلاین کلاسه باز به کمک شما می آید تا با پیوند تکنولوژی‌ و مدرسه، آموزش را برای مدیران و معلمان راحت کند.

اما اینبار چه تکنولوژی ای قرار است به ما کمک کند؟

تیم کلاسه پس از روزها تلاش پی در پی ربات تلفنچی را برای مدارس طراحی کرده است تا مدارس بتوانند به راحتی اطلاع رسانی های خود اعم از مسائل مربوط به پرداخت شهریه، هر گونه جلسه، اخبار، برگزاری جشن ها و اعلام وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان‌ را بدون دردسر و متحمل شدن پول و زمان اضافی انجام دهند.

 ربات تلفنچی، دستیار اطلاع رسانی مدارس، محصولی جدید از مدرسه ی آنلاین کلاسه.

 

 

[1] نعمتی، لیلا و محمدی، نسرین،1397،اهمیت مشارکت اولیا و نقش سازنده آنان در مسایل آموزشی و تربیتی مدارس،دومین کنفرانس بین المللی نوآوری و تحقیق در علوم تربیتی، مدیریت و روانشناسی،تهران