تفاوت نظرات کارشناسان آموزش و اولیا در انتخاب مدرسه برتر در چیست ؟ - قسمت 2

پنجشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۷ تعداد بازدید 404

قسمت قبل - قسمت اول 

کارشناسان آموزش بر این باورند که رعایت استاندارد های آموزشی منجر به تشکیل مدرسه ای قوی می گردد و بنده هم تاکید می کنم که نظرشان بر تشکیل یک مدرسه با ثبات کاملا صحیح است . اما تشکیل یک مدرسه با ثبات خود گام هایی دارد و تا به آن جا رسیدن بازه ی زمانی می برد و باید فعالیت هایی را انجام داد .

در توسعه کسب و کارهای مختلف مثالی که به استارتاپ ها میزدم این بود که اگر می خواهید یک کسب و کار قوی در سطح ملی یا جهانی راه اندازی کنید ، شما بیشتر از یک برنامه یا یک فرمول نیاز دارید ، بلکه شما باید نیاز به چندین مرحله و برای هر مرحله برنامه ای اصلی و برنامه های جایگزین داشته باشید .

اگر بخواهم بخش بالا را توضیح کاملتری دهم ، باید به این مسئله توجه کرد که برای مثال یک مرکز آموزشی در حال افتتاح می باشد .

اخذ مجوز مرکز فوق در بهار سال تاسیس اخذ شده است و در بهترین حالت حدود 6 ماه فرصت راه اندازی دارد .

کارشناسان آموزش بر این باورند که مدارس تازه تاسیس اولویت خود را باید رعایت استاندارد های آموزشی نمایند . اما اگر در این فرصت محدود تنها زمان خود را صرف این مورد کنند ، مطمئنا از بقیه مسائل جا می مانند .

مدرسه ای که بعد از چند سال تاسیس ، در اوضاع با ثباثی قرار گرفته اند ، می توانند وقت اصلی خود را صرف افزایش کیفی استاندارد های آموزشی که به تبع پیروی از نظرات کارشناسان آموزش هست ، نمایند

برگردیم به مدرسه تازه تاسیس و در زمان محدودی باید مدرسه را از جنبه های مختلف آماده بازگشایی در مهرماه نماید .

مسئله ای که همه ی مدارس درگیر آن هستند ، مسئله ی ثبت نام دانش آموز و ساماندهی کلاس ها می باشد که برای مدرسه تازه تاسیس علاوه بر مورد ذکر شده باید به تجهیز ، جذب کادر و از همه مهمتر تبلیغات نیز بپردازد .

در این زمان کم اولویت فعالیت ها با چه کاریست ، باید همزمان با برندینگ ، معلمین قوی جذب نماید ، مشاوری جهت استاندارد های آموزشی استخدام کند و در کل تعادلی بین برندینگ مدرسه ، کیفیت آموزش و تجهیز برقرار کند تا مدرسه در بهترین حالت ممکن مهرماه کار خود را آغاز نماید .

مرحله ی اول فعالیت مدرسه ، شامل این نوع موارد شد ، در مرحله دوم که سال تحصیلی آغاز می گردد ، باید به نسبت  اهمیت مواردی که در قسمت اول در مورد آن ها صحبت کردیم ،تغییر کند .

و هر سال بین یک یا سه مرحله استراتژی فعالیت ها و انرژی و هزینه هایی که برای آن ها قرار می دهند را بر اساس نیاز تغییر دهند . در کل این مسیر همیشگی هست و نوآوری در آموزش باعث تغییر نوع فعالیت ها می گردد ولی در مدارس تازه تاسیس این مورد بسیار زیاد دیده می شود .

یا می توان در کل به این جمله رسید

ثبات یک مجموعه در تغییر آن است .

امیر گیلانپور

16 اسفند 97