تعرفه کلاس آنلاین و آموزش آنلاین مدرسه ( وبینار مدرسه )

شنبه ۱۴ دی ۱۳۹۸ تعداد بازدید 2441

 

 

برای دانلود لیست کامل هزینه های وبینار در سیستم مدیریت مدارس کلاسه لطفا اینجا کلیک کنید

 

وبینار به همایشی گفته می‌شود که در فضای وب و به صورت مجازی برگزار گردد. تفاوت اساسی آموزش آنلاین مدرسه با وب‌کست در آن است که در وب‌کست امکان انتقال محتوا یک‌طرفه است اما در وبینار امکان برقراری ارتباط میان سخنران و مخاطبان وجود دارد.
وبینار به صورت زنده برگزار می‌شود و زمان آغاز و پایان مشخصی دارد. در بسیاری از موارد سخنران از طریق صدا روی پروتکل اینترنت (VoIP) دیدگاه‌های شفاهی خود را روی آنچه بر صفحه نمایش قرار دارد بیان می‌دارد. در برخی موارد (به‌ویژه در آغاز وبینار ) از طریق یک تلفن جداگانه پیام‌ها ارسال می‌گردد. امروزه امکان ارتباط بیش از یک نفر از طریق VoIP به صورت همزمان وجود دارد و ارسال نظرات از طریق نوشتاری یا چت نیز ممکن است. همچنین می‌توان یک وبینار را از طریق اینترنت و خارج از زمان برگزاری دانلود نمود. وبینار (Webinar) ترکیبی از دو مفهوم وب (web) و سیمنار(seminar) است. وبینار در واقع یک سیستم کامل ارتباطی صوتی و تصویری با ا مکانات پیشرفته برای برقراری ارتباط بین استاد و دانشجویان می باشد. این سیستم به طور کامل تحت وب می باشد و نیاز به نصب برنامه خاصی نمی‌باشد. البته باید خاطرنشان شد که برای استفاده از برخی نرم افزارهای برگزاری وبینار باید نرم افزاری را دانلود و نصب کرد.
یکی از معتبرترین نرم افزارهای وبینار توسط شرکت ادوبی ارائه شده است که امکانات متعددی از جمله وایت بورد مجازی، اشتراک فایل، نمایش اسلاید، اشتراک گذاری صفحه نمایش رایانه ارائه دهنده، نظرسنجی و همچنین گفتگوی خصوصی یا چت را در کنار ارتباط همزمان صوتی و تصویری ارائه می دهد.
امروزه بسیاری از موسسات آموزشی ،  دانشگاه ها و آموزش آنلاین مدرسه از وبینار مدرسه برای برگزاری جلسات آموزشی و همچنین جلسات کاری مرتبط با فعالیت های خود استفاده می نمایند. دانشگاه علوم پزشکی مشهد یکی از اولین دانشگاه هایی است که به میزان گسترده ای جلسات آموزشی خود را با شهرهای استان و همچنین وزارت متبوع به صورت وبینار برگزار می نماید.
یکی از بهترین سیستم ها برای برگزاری وبینار مدرسه سیستم مدیریت مدارس کلاسه است که با ارائه قابلیتهای گسترده امکان برگزاری هرگونه جلسه آنلاین و کلاس آنلاین مدرسه را فراهم می کند.

 

برای دانلود لیست کامل هزینه های وبینار در سیستم مدیریت مدارس کلاسه لطفا اینجا کلیک کنید